Գլխավոր Լրահոս Վիդեո Կիսվել
Բրյուսել և Փարիզ․ Փաշինյանից հաշիվ էին պահանջում ՀԷՑ-ի «հարցերը լուծելուց» հետո կվերադառնա իր պաշտոնին. «Փաստ» Մ-1 ճանապարհի Երևան-Գյումրի հատվածից երթևեկությունը կտեղափոխվի Հյուսիս-հարավի նորակառույց ճանապարհ Հայաստանի աշխարհաքաղաքական փակուղին. անդառնալի զիջումներ և Սյունիքի «գիծը»՝ որպես վերջնակետ. «Փաստ» Փաշինյանի և Ալիևի` 5 ժամ տեւած բանակցություններն Աբու Դաբիում ավարտվեցին Արվեստագետները` Արցախ վերադարձի մասին «Հայաքվեն» պահանջում է քրեական գործ հարուցել ՔՊ-ի կողմից եկեղեցու դեմ հանցագործությունների փաստերի հիման վրա Ռուս–ադրբեջանական հարաբերությունների փլուզման ֆոնին՝ Արշակ Կարապետյանի դիպուկ վերլուծությունը՝ Հայաստանի ապագայի մասին «Փաշինյանը զիջում է ամեն ինչ՝ իր աթոռը պահելու համար». Արշակ Կարապետյան «Ուժի հերթական ցուցադրությունն է, իշխանությունն ուղիղ ճակատամարտի մեջ է մտել ժողովրդի հետ, հաղթողը մեկն է լինելու՝ կա՛մ իշխանությունը, կա՛մ հայ ժողովուրդը». «Փաստ» Խոզնավարի ուղղությամբ կրակոցների կայուն ինտենսիվություն է գրանցվել. Ադրբեջանը շարունակում է լարվածություն պահպանելու մարտավարությունը. «Փաստ» Ժամանակը քիչ է. ի՞նչ վտանգներ են հնարավոր առաջիկայում. «Փաստ»
Դպրոցի տնօրենը հափշտակվել է շուրջ 8 մլն դրամՊեկինում ՌԴ և Իրանի ԱԳ նախարարները հանդիպում են ունեցելԱդրբեջանում ձերբակալվել է ավելի քան 4,000 անօրինական միգրանտԼՂ-ից տեղահանված ընտանիքների բնակապահովման ծրագրի այն շահառուները, ում տրամադրված հավաստագրի իրացումից հետ՝ առկա է դրական մնացորդ, այսօրվանից կստանան էլեկտրոնային հաղորդագրությունՍամվել Կարապետյանը կալանավորված է բացառապես հարցազրույցի համար, այսինքն կալանավորված է առանց որևէ օրինական և իրավական հիմքի. փաստաբան62-ամյա տղամարդն ամառանոցում թմրամիջոց և զենք էր պահում․ Աշտարակի համայնքային ոստիկանների բացահայտումըՀայտնաբերվել է Գյումրիում կաթի հավաքմամբ զբաղվող 34-ամյա տղամարդու մшրմինըՈւկրաինայում պատերազմը վերահսկողությունից դուրս կգա Կիևին ամերիկյան զենքի նոր մատակարարումների պատճառով. Թրամփի նախկին խորհրդականՆոր Հաճնի կամրջով երթևեկությունը ժամանակավորապես կդադարեցվի«Հորիզոն» ճամբար․ ԱրարատԲանկի աջակցությամբ՝ դեպի առաջնորդություն և ֆինանսական գրագիտությունՀարուցվել են բողոքներ 3 դատական ատյաններում․ փաստաբանը մանրամասներ է ներկայացրել Լիանա Հարությունյանի գործիցԱյս ազգային նեգատիվիզմի դեմն առնելու համար պետք են պոզիտիվ, խոշոր, նոր հանրային պրոյեկտներ․ միայն այդպես է հնարավոր մարզավիճակի բերել հասարակությանը․ Վահե ՀովհաննիսյանՎերջին 4 օրում Վրաստանից Հայաստան է մտել հեղուկ գազով բեռնված 143 մեքենա․ Գևորգ ՊապոյանԻդրամը՝ Tech Week 2025-ի մասնակիցՄիայն հանրաքվեով է հնարավոր Հայաստանի որևէ տարածքի փոփոխություն անել. Մենուա ՍողոմոնյանՀՀ իշխանությունները խոսում են կառուցողականության մասին, իսկ Ադրբեջանում մարդիկ դատվում և ճնշումների են ենթարկվում, իսկ մեծ թվով մարդկանց ճակատագիր էլ շարունակում է անհայտ մնալ․ ԱբրահամյանՍարյան փողոցում երթևեկության կազմակերպման փոփոխություններ կատարելու նպատակով նախագծվել են երթևեկության կազմակերպման նոր սխեմաներ․ քաղաքապետարանՊետք է կարողանանք օգտվել միջազգային բարենպաստ հանգամանքներից. Ավետիք Չալաբյան Եթե որևէ երկիր մեզ վերահսկեց, նշանակում է՝ մենք անկախության մասին չենք կարող խոսել․ Նաիրի ՍարգսյանԶրույց ունեցա ներկա գտնվող հայրենասեր երիտասարդներիս հետ՝ կարևոր քննարկում էր. Մհեր Ավետիսյան
Տնտեսություն

Մայրուղիների արևային մարտկոցները կփակեն համաշխարհային էներգիայի սպառման ավելի քան 60%-ը

Գիտնականները հաշվարկել են, որ եթե Երկրի բոլոր մայրուղիները ծածկված լինեին արևային մարտկոցներով, ապա դրանք կարող էին արտադրել մեկ տարվա ընթացքում ամբողջ աշխարհի սպառած էներգիայի ավելի քան 60%-ը: Հետազոտությունը հրապարակվել է Earth's Future ամսագրում, որը հրապարակել է Ամերիկյան երկրաֆիզիկական միությունը, գրում է Focus.ua-ն:

Երկրի վրա կառուցված են 3,2 միլիոն կիլոմետր երկարությամբ մայրուղիներ, ինչը բավական է հասարակածի շուրջ 251 անգամ պտտվելու համար: Չինաստանի Գիտությունների ակադեմիայի գիտնականներ Լինգ Յաոն և Հոու Ցզյանը հաշվարկել են նման ճանապարհների վրա արևային տանիքների տեղադրման ծախսերն ու օգուտները: Տեսականորեն պարզ օրերին նման ֆոտովոլտային մոդուլները էլեկտրաէներգիա կարտադրեն, իսկ վատ եղանակին կպաշտպանեն մեքենաները։

«Մայրուղիներում ֆոտոգալվանային տանիքներ տեղադրելու փորձնական ծրագրեր կան, բայց ոչ մեր պատկերացրած մասշտաբներով: Երկրի մայրուղիները արևային տանիքներով ծածկելը կարող է տարեկան 17,58 pWh էլեկտրաէներգիա արտադրել, ինչը համարժեք է աշխարհում սպառվող էլեկտրաէներգիայի ընդհանուր սպառման ավելի քան 60%-ին»,- ասել է հետազոտության գլխավոր հեղինակ Լինգ Յաոն։

Գիտնականը կիսվել է, որ այդ միտքն իր մոտ ծագել է աշխատանքի գնալիս։ Նա հասկացել է, որ ճանապարհները միմյանց հետ կապված են հսկայական ցանցով, և այն շատ լավ կարող է վերածվել ֆոտովոլտային համակարգերի ցանցի։

Վերջին տարիներին ավելացել են արևային տանիքներով ավտոկայանատեղերը, սակայն ֆոտոգալվանային ծածկով և տանիքներով ճանապարհները դեռևս սկզբնական փուլում են: Իրականում դրանք թանկ նախագծեր են, անհրաժեշտ են միլիարդավոր վահանակներ: Ըստ Լինգ Յաոյի, աշխարհի մայրուղիների և խոշոր տրանսպորտային զարկերակների վրա արևային տանիքներ տեղադրելու համար կպահանջվի 52,3 միլիարդ արևային մարտկոց: Ճանապարհների վերևում գտնվող մոդուլները կարտադրեն տարեկան մինչև 17578 տերավատ/ժամ էլեկտրաէներգիա ամբողջ աշխարհում, ինչը չորս անգամ գերազանցում է ԱՄՆ-ի տարեկան էներգիայի արտադրությունը: Ծախսերը և էլեկտրաէներգիայի արտադրության ներուժը կտարբերվեն կախված աշխարհագրական դիրքից, կայանքների մեծ մասը կկառուցվեն խիտ բնակեցված տարածքների մոտ՝  ինչպիսիք են Արևելյան Չինաստանը, Արևմտյան Եվրոպան և Միացյալ Նահանգների արևելյան ափը:

Մայրուղիների վրա արևային տանիքի նախագիծը շատ առավելություններ ունեն: Հետազոտողները կարծում են, որ մայրուղիների ֆոտոգալվանային մոդուլները կօգնեն պայքարել գլոբալ տաքացման դեմ: Ներկայումս քանի որ արևային մարտկոցների արժեքը նվազում է, նման նախագծերը կարող են օգնել գլոբալ անցմանը դեպի կայուն էներգիայի: Չինացի գիտնականները պարզել են, որ արևային մայրուղիները կարող են մեկ տարում արտադրել այնքան էլեկտրաէներգիա, որը կնվազեցնի գլոբալ արտանետումները 28%-ով։

Հետազոտությունը նաև ցույց է տալիս, որ մայրուղիների արևային տանիքները կարող են նվազեցնել 10,8%-ով աշխարհում ճանապարհատրանսպորտային մահերը, հատկապես այն շրջաններում, որտեղ անձրևներն ու ձյունը շատ է: Բացի դա որքան անվտանգ են ճանապարհները, այնքան ավելի քիչ են տնտեսական ծախսերը վթարների պատճառով: 

Գիտնականները ընդունում են, որ մայրուղիների վերևում վահանակների տեղադրումը կպահանջի մասնագիտացված ֆոտոգալվանային կայանքներ, որոնց արտադրությունն ու պահպանումը պոտենցիալ չորս անգամ ավելի թանկ են, քան ցամաքային համարժեք սարքավորումները: Բացի այդ, պետք է պարզել, թե ինչպե՞ս կանոնավոր կերպով մաքրել այդ միլիարդավոր վահանակները ձյունից, ջրից և կեղտից, որպեսզի դրանք միշտ արդյունավետ աշխատեն:

Լինգ Յաոն հուսով է, որ փոքր փորձնական ծրագրերը հաջող կլինեն, և երկրները կսկսեն ավելի մեծ մասշտաբներով մայրուղիների արևային տանիքներ կառուցել: Նա կարծում է, որ պանելներն ամենահեշտը կլինի տեղադրել մայրուղու երկար, հարթ հատվածներում, ինչպես Միացյալ Նահանգների հարավ-արևմուտքում է:

Հայաստանում արևային պանելներ արտադրող առաջին և միակ ընկերությունը Սոլարոնն է։ Տեղադրե՛ք SolarOn արևային կայան և զրոյացրեք էլեկտրաէներգիայի ծախսը 

Գրե՛ք կամ զանգահարեք և ստացեք անվճար հաշվարկ Ձեզ անհրաժեշտ արևային կայանի հզորությանն ու արժեքի վերաբերյալ։

Զանգահարեք 8757, 010 440055

էլ. փոստ ֊ Info@solaron.am